2022-09-30 Funktionärsträff, "Vintergäckenmodellen"

Grunden för föreningens arbete är de engagerade och ideella insatser som utförs i de kommittéer som "skapar ett varierat och aktuellt program med aktiviteter som vänder sig till såväl yngre som äldre medlemmar".
50 av dessa funktionärer hade samlats på Bolåsa Värdshus, för att för att träffas IRL och få inspiration.
Läs mer nedan.

Grunden för föreningens digra programutbud kan inte beskrivas bättre än att citera SPF SENIORERNAS FÖRENINGSGUIDE

SPF SENIORERNAS FÖRENINGSGUIDE innehåller för övrigt många bra tips och är väl värd att repetera då och då. Den finns på Intranätet och här.

Träffen började med mingel och ett glas fräsch/smakrik äpplecider.

Anders Söderholm bjöd därefter på en härlig lunch med Fläskfilé och potatisgratäng, rödvinssås o sallad eller Havets Wallenbergare med potatismos, kall örtsås och sallad.

Uppe på det en kopp kaffe med en smaskig äpplepaj med vaniljsås.

Det blev en härlig sammankomst med god mat och många stimulerande samtal.

Yvonne Allvin (Program), Leif Allvin (Program) och Anders Hultin (Resor) i livligt samtal med Ulla Nordström (Teater) och Gunnar Jernström (Föredrag).

Monika Green (Omsorgsgrupp), Mildred Wickström (Värdkommitté) och Monica Siverdal (Studiekommitté) för intressanta samtal.

Ordförande Håkan Söderström i samspråk med Dan Medin (Resekommitté).

Gunilla Persson (Omsorgsgrupp) och Katarina Pettersson (omsorgsgrupp) har ett förtroligt samtal på Kristina "Kicki" Hedholms (Kommittén för Studiebesök)  höger sida, medan Ingrid Timle  (Studiekommitté och kommittén för Studiebesök) har ett förtroligt samtal med Eva Andersson (Omsorgsgruppen),  på andra sidan.

Till vänster i bakrunden ser vi krögaren Anders Söderholm och Johan Drevhage.

Till höger i bakgrunden ser vi Barbro Månsson (Kassör, Registeransvarig,  Studiekommitté och "ho sum har hand um et"), i samspråk med Gunnar Häggström (Valberedning).

Ingrid Runevik (Boule), Brita Nylund (Boule) är fullt upptagna med maten, medan Ingela Hartman (Litteratur) vänder sig mot andra sidan bordet.

Hans Larsson (Valberedning), Ann-Kristin ”Annki” Johansson (Resekommitté), Ingeli Andreasson (KPR) och Britt-Marie Setterstig (Konstskaparna) har i varierande grad ätit färdigt.

Gunilla Rydgren (Litteratur), Gerd Hallin (Medicin), Weine Samuelsson (Bridge) och Britt-Marie Wiezell (Värdkommitté).

Lage Johannesson (Försäkringar och valberedning) språkar med Lotta Aznar (Värdkommitté) medan Karin Granhage (Värdkommitté) är i samspråk med Tom Åberg (KPR).

Efter maten bjöd Suzanne Rangstedt och Bengt Magnusson på välbekanta låtar och ett lättsamt mellansnack.

Ett stort TACK till  Anders Söderholm för den goda maten och det trevliga arrangemanget, med bland annat den fina höstdukningen.

Ett stort TACK också till duon Suzanne Rangstedt och Bengt Magnusson för den trevliga och tänkvärda underhållningen.

Till sist ett riktigt stort TACK till Barbro Månsson som dragit trådarna för denna trevliga tillställning! Blir det en tradition?

Text och bilder Bengt G Bengtsson

Inlägg (2022-10-01): Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com )