19 maj kl 15.30, Hulebäcksgymnasiet. Månadsmöte, med en film av Ove Sjöstrand och Leif Allvin

Filmen "Från Drömmarnas Kaj till Klippan, Majorna" , visar spännande platser att besöka eller läsa mer om utefter älven i Göteborgs hamn. Leif och Ove berättar minnen och utmanar åskådarnas egna minnen av älvstranden.
Föranmälan önskas, enligt nedan.

Förutom allmän information får vi alltsån se en "urpremiär"!

Under parollen "VI LÄGGER INTE NER , VI LÄGGER OM",  införskaffade föreningen under pandemin en videokamera, för att kunna streama möten.

En grupp med främst Ove Sjöstrand och Leif Allvin började fundera på hur vi skulle kunna göra utflykter, när vi nu åter kan resa och träffa andra människor IRL.

För att citera Ove:

"För att ha något att göra under pandemin så har Leif Allvin och jag gjort en film som vill visa intressanta saker runt kajerna i Göteborgs hamn som du kan besöka eller läsa mer om. Vi gör en tur på älven och gör strandhugg och berättar lite om det vi passerar. Efter filmen är du som vill kommentera filmen eller ge oss övriga dina kunskaper om hamnen, välkommen att göra det. Eftersom vi båda har minnen från Klippanområdet (jag från 50-talet och Leif från 80-talet), som vi inte har lyckats förtränga, så kommer vi också att berätta lite om det."

Ove Sjöstrand

Kostnad 60 kr, betalas på plats, Swish eller kontant (jämna pengar, tack). Inklusive fika och chans på vinst i lotteriet.

För att veta hur mycket kaffe vi skall brygga, är det önskvärt med en föranmälan till spfvgack@gmail.com eller tel 070 188 65 25 senast den 16 maj.

Är du inte medlem i Vintergäcken?
Kom då till Hulebäcksgymnasiets matsal och anmäl dig som "provmedlem". Värdkommittén "tar hand om" dig och tycker du att det verkar intressant, kan du därefter bli medlem för 250 kr.

Programkommittén hälsar alla hjärtligt  välkomna.

Inlägg: Bengt G Bengtsson (0739-47 27 70, bengt.g.bengtsson@gmail.com )