God Jul och Gott Nytt År

Det kom ett julkort med vänliga ord om engagemanget i Vintergäckens hemsida. Och det blir jag glad för. Men det är många personer som engagerar sig i föreningens verksamhet och då indirekt också i hemsidan. Jag vill gärna utveckla det vidare.

• Kortet är målat av en av föreningens alla konstnärer.

VARFÖR HAR VI EN HEMSIDA?

Jag har listat några anledningar.

• Informera om Vintergäckens program, funktionärer och medlemsförmåner
  • Fördjupa programinformationen
  • Uppdatera programinformation vid ändringar
  • Dokumentera och arkivera information om aktiviteter
  • Informera om Distriktets och Förbundets verksamhet
  • Ge blänkare om Senioren

Hemsidan är i första hand avsedd för medlemmar, men den skall också ge potentiella medlemmar en uppfattning om föreningens verksamhet och ge dem möjlighet anmäla sig.

För det tredje skall den också vara ett fönster in i föreningen för allmänheten och politiker mm.

VAD HAR VI HITTILLS GJORT?

Sedan augusti har vi publicerat 80 nyheter, alltså två nyheter per tre dagar. Härav är ett 20-tal referat från aktivitetrer.

VEM TITTAR PÅ HEMSIDAN?

Det vet vi naturligtvis inte. Inte heller har jag förstått statistiken, men jag kan kostatera att vi har dubbelt så många besökare som ett par av de större föreningarna i distriktet. Och fem till tio så många besökare som flertalet föreningar i distriktet.

Men det är inte nog. Fler medlemmar behöver övertygas om att det är mödan värt att kolla vad som händer.

HUR GÅR VI VIDARE?

Det stora antalet uppdateringar beror på att det händer saker i föreningen.

Därför ETT STORT TACK till alla funktionärer som fixar kurser/arrangemang att rapportera om. Utan ert engagemang bleve det ingen hemsida.

Ännu ETT STORT TACK till alla de medlemmar som tagit bilder och skrivit referat. Utan ert engagemang bleve det en fattigare hemsida.

Och till sist ETT STORT TACK till alla besökare, som finner det ni söker här på hemsidan. Utan er vore det ju meningslöst att lägga möda på uppdateringar.

Så nu vill jag inte höra mer "Vad bra hemsidan är". Nu vill jag ha tips på hur vi kan göra hemsida bättre, mer information, lättare att hitta mm., så att ännu fler tycker det är värt att studera den!

Bengt G Bengtsson

Webbredaktör