Sillunch på Ryssby Hotell
SPF aktivitet för 57 medlemmar på Ryssby hotell.
I dag är det måndag och då vankas sill och potatis men denna gången är det inte som förr då sill var en basvara i köket, nu var det sillunch/buffe på Ryssby hotell med flera sillsorter men även silltårta och lax som allt smakade utmärkt och efteråt var det kaffe med kaka som serverades personligt av kökets personal. En utmärkt lunch. Därefter informerade vår ordförande Elizabeth Thoor om att lokalföreningen fått bidrag från Kampradstiftelsen på 100.000kr för aktiviteter att begränsa ensamheten bland äldre. Kommande torsdag blir det vandring i Hölminge med möjlighet till grillning hos Lars-Gunnar och Elizabeth. Lunchen avslutades med allsång ledd av Elizabeth och Helge.
/Bengt