Månadsmöte den 6 september 2023

Höstens första medlemsmöte hölls onsdagen den 6 september i Badviken, ca 8 km utanför Vilhelmina.
”Kökspersonalen”, se bild nedan, hade dukat och gjort i ordning för SURSTRÖMMING. Ca 50 medlemmar hade anmält sig.

Sedan vi köpt våra lotter, ordförande hälsat oss välkomna och under tiden som potatisen kokade hade vi uteaktiviteter som aktivitetskommittèn ordnat, först en ”minnesrunda” där det gällde att minnas de 13 utsatta föremålen fram  till målgången. Därefter kunde man välja på gåfotboll, kubbspel eller boule. Ett tvärt avslut på dessa aktiviteter skedde dock när det ropades att -” potatisen är färdigkokt”.

Det doftade gott när vi kom in och tog för oss av delikatessen. Kaffe och en god pensionärskaka serverades därefter.
nga-Britt från aktivitetskommittèn berättade om vad som händer framöver. De flesta aktiviteterna har nu satt igång. Vi fick veta att vi klarat oss riktigt bra på ” minnesrundan”.
Av webbansvarig fick alla veta att Vilhelmina ligger bäst till, av Västerbottens spf föreningar, på att använda spf appen. 38% använder den, ett mycket bra resultat, som naturligtvis kan bli ännu bättre.

Efter att ha tackat ”kökspersonalen” för allt det goda avslutades mötet sedvanligt med lotteridragning.