Månadsmöte den 22 mars 2023

Den 21 mars var det fisketävling och onsdag den 22 mars var det åter dags för månadsmöte.
Förutom den goda förtäringen som köksgruppen ordnat bjöds på en del upplysning.
Kommunens räddningschef Magnus Holmberg och beredskapssamordnare Nadja Martin berättade om brandsäkerhet och krisberedskap.

• Den viktiga köksgruppen som ser till att medlemmarna får något gott att äta.
  • Kommunens räddningschef Magnus Holmberg.
  • Kommunens beredskapssamordnare Nadja Nartin.
  • Den viktiga köksgruppen som ser till att medlemmarna får något gott att äta.
  • Kommunens räddningschef Magnus Holmberg.
  • Kommunens beredskapssamordnare Nadja  Nartin.

Kommunens räddningschef Magnus Holmberg talade om de resurser som räddningstjänsten i Vilhelmina har för att vi ska känna oss trygga.Det gavs även information om brandsäkerhet. Beredskapssamordnare Nadja Martin tog upp ämnet krisberedskap och tipsade medlemmarna om hemsidor att gå in på.MSB, Krisinformation och Myndigheten för psykologiskt försvar.
Det var sen dags för det efterlängtade kaffet.
Att medlemmarna använder sig av Vilhelmina spf:s hemsida är naturligtvis en önskan då det där upplyses om de aktiviteter som kommer och som man hoppas medlemmarna uppskattar. En genomgång av hemsidan gjordes innan Inga-Britt och Ulla-Britt tog vid och berättade om planerna på resor framöver.Resor som blir av om det finns tillräckligt många anmälningar till dem.
Mötet avslutades sedvanligt efter lotteridragningen.