Månadsmöte den 6 december 2023

Den 6 december hölls årets sista månadsmöte i Folkets Hus nöjeslokal där ”köksgruppen” dukat för den traditionella julgröten.
Aldrig någonsin har så många besökt månadsmötet.

Ordförande Lars Ekbäck hälsade alla välkomna och speciellt de nya medlemmar som kommit till mötet.90 stycken hade anmält sig till dagens träff. Under året har föreningen utökats med 32 nya medlemmar och antalet medlemmar i Vilhelmina SPF är idag 198 stycken.
Kent Dahlberg informerade om SPF ”Loppis ” under www helgen, vilken de flesta tyckte var bra att ha även i år. Det gäller att medlemmarna ställer upp om vi ska ha dylika aktiviteter  så att bördan inte blir för stor på vissa. En lista skickades runt , så man kunde anteckna sig.

Innan den efterlängtade julgröten och det nybakade tunnbrödet med skinka togs fram fick vi lite extra julstämning av två på scenen debuterande tomteflickor som först dansade och sedan sjöng för publiken.

Under kaffet löste medlemmarna det quize med julsånger och frågor därtill som Stellan Eriksson skötte.
Mötet avslutades med lotteridragningen där bl.a två fina julkorgar, skänkta av ICA och COOP, och flera tunnbrödpåsar fanns som priser.

Den 24 januari är det dags för nästa års första möte.

Om man kan tänka sig att hjälpa till vid försäljningen på ”Loppisen” kontakta Kent Dahlberg: 070-3309815