Årsmöte 2018

Roland spelade och Kurt sjöng vid SPF Pärlans årsmöte.

SPF Seniorerna Pärlan Vindeln har hållit årsmöte på Forum.
Mötet inleddes med parentation med ljuständning och tyst minut. Stämningsfull musik framfördes av Roland Widmark.
Därefter vidtog sedvanliga årsmötesförhandlingar.
Till mötesfunktionärer valdes Kenth Ärletun ordförande och Ulla Flumé sekreterare.
Verksamhetsberättelsen föredrogs.
Medlemsutvecklingen har varit god och antalet medlemmar är nu det högsta i föreningens historia. Förutom välbesökta medlemsmöten på Forum och höstupptakten i Vindel-Ånäset anordnades musikcafé med Per Romin, Adorena och Carl-Erik Thörn, därutöver två kulturutflykter till Umeå. Av sommarens uppskattade resor var den ena hemlig och gick till Norrbyskär. Den andra en tre-dagars resa till Hälsingland.
Den ekonomiska redogörelsen föredrogs av kassör Karin Lundberg. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för det gångna året.
Till ordförande för 2018 omvaldes Kenth Ärletun.
Inför årsmötet hade en ledamot avböjt omval. Ny ledamot blev Mona-Lisa Gunnarsson. Övriga ledamöter i styrelsen är Karin Lundberg, Roland Johansson, Irene Arvidsson, Astrid Flink, Maria Augusta Nilsson, Kenneth Nilsson och Ulla Flumé. Mötet avslutades med avtackning av Åke Gradin.
Efter diverse information av ordförande och kassör, informerade Maritha Öberg om Studieförbundet Vuxenskolans kursutbud.
Så var det dags för den givna fettisdagsförtäringen, kaffe och semla.
Roland Widmark återkom, nu tillsammans med Kurt Widmark. De inledde med Änglamark och därefter en rad kända melodier exempelvis Du är alltid en del utav mej, En liten fiskehamn och Ta mej till havet. Sista låt blev Det är skimmer i molnen och glitter i sjön. Kurts sköna sång till Rolands ackompanjemang blev mycket uppskattat av åhörarna. Ordförande riktade ett varmt tack till musikanterna och alla besökarna.
Innan uppbrottet genomfördes dragning i lotteriet, där vinnarna fick välja från ett späckat vinstbord. Omkring 120 personer deltog i mötet.

Till Bildgalleri                                                    Text o foto: Ulla Flumé