Samråden

SPF Seniorerna Uppsala län består av en Distriktsstyrelse och 32 föreningar. Samråden som egna organisationer är avvecklade och i stället är de integrerade i distriktets normala verksamhet.

Samråden är en del av SPF Seniorerna Uppsala län

Norra samrådet samverkar med föreningarna inom SPF Seniorerna i kommunerna Tierp, Älvkarleby och Östhammar (8 föreningar).

Samråd i Uppsala och Knivsta kommuner samverkar med föreningarna inom SPF Seniorerna i dessa två kommuner (17 föreningar)

Samrådet Enköping – Heby – Håbo samverkar med föreningarna inom SPF Seniorerna i dessa tre kommuner (7 föreningar).

Samrådens huvudsakliga uppgift är att stimulera till samverkan mellan föreningarna och vid behov samordna och föra vidare synpunkter och önskemål i frågor av särskilt intresse för pensionärer i kommunerna.

Verksamhetsledare i samråden 2023-2024

Norduppland                        Klas Tufvesson, 076-1876618