Reseverksamheten

Ansvarig för reseverksamheten under 2023-2024 är Pia Rosenberg, 073-680 47 27, distriktsstyrelsen.

Resor

Bra och intressanta reseprogram betyder mycket för föreningarnas möjligheter att rekrytera nya medlemmar. Trevliga resor tenderar också att öka sammanhållningen i föreningen.

Huvuduppgiften är att bistå reseansvariga och lokalt bildade resekommittéer inom distriktets medlemsföreningar, med råd och upplysningar angående reseverksamheten samt verka för samordning av större sammanhang. Samt att:

• Vid behov anordna konferenser och kurser för medlemsföreningarnas reseansvariga och bistå med råd och anvisningar för olika researrangemang.

• Via samråden informera om nyheter inom resebranschen. Hämta information från reseombuden om föreningarnas resor under året. En uppgift är också att sammanställa föreningarnas genomförda resor under året.

• Vid behov stödja distriktet vid anordnande av resor.

• Rapportera till distriktsstyrelsen om genomförda arrangemang och möten.