Läkemedels- och arkivansvarig

Uppdraget som läkemedelsansvarig innebär att ge information, stöd samt ha en dialog om äldres läkemedelsanvändning.
Föreningarna utser läkemedelsombud som representerar sina respektive föreningar och som har i uppdrag att förmedla informationen/kunskapen lokalt.
Läkemedelsansvarig bjuder in ombuden i distriktet till informationsdagar med bl.a. föreläsare i ämnet. Samarbete sker även med övriga aktuella kommittéer.
Målsättningen är ”Kompetent patient – sträva efter kunskap i läkemedelsanvändning.”
Uppdraget som Arkivansvarig innebär att ombesörja att protokoll från årsstämman och från distriktsstyrelsens sammanträden, liksom mötesanteckningar från AU sparas för arkivering i Folkrörelsearkivet för Uppsala län.

Ansvarig för läkemedelsfrågor 2023-2024
Vakant