Uni Curl

Sent på hösten och på vintern, när vi inte kan spela boule, brukar några av våra medlemmar gå till träffpunkt Djurgårdsplan på tisdagar och torsdagar kl. 10.00. Träffpunkterna är en kommunal verksamhet som är kostnadsfri. En del tränar lite på träffpunktens gym-utrustning andra spelar Uni Curl. En del gör båda delarna.

MATTCURLING - FRISKVÅRD SOM LOCKAR ÄLDRE
De flesta känner kanske inte till mattcurling. Den har samma princip som motsvarigheten på is. Den stora skillnaden är att mattcurling spelas på fibermatta och utan sopning. Dessutom är den tämligen populär bland seniorer och pensionärer.

Mattcurling är en väldigt rolig aktivitet och samtidigt bra friskvård. De krävs ingen större fysisk prestation. Man rör på sig och träffar vänner och bekanta. Det gör att man mår bra både fysiskt och mentalt. Det roligaste är gemenskapen och glädjen. Vi spelar en timme, sedan tar vi en fika, och så spelar vi en timme till.

Under vinterhalvåret, då några av oss tycker att vi inte kan spela boule längre, träffas vi i stället i Träffpunkten på Djurgårdsplan för att spela mattcurling  (=unicurl)

Träffpunkten är åter öppen efter den långa pandemistängningen.

Efter 1 timmes spel dricker vi kaffe och har trevlig samvaro med både personal och andra pensionärer, som befinner sig på Träffpunkten. Man behöver inte anmäla sig utan det är bara att komma. Alla är hjärtligt välkomna att prova på unicurl. Träffpunkten är en kommunal verksamhet som är kostnadsfri.

Tisdag, torsdag 10- ca 12  från november eller enligt annonsering i föreningens nyhetsbrev och webbsida.
Ledare: Bengt Löf Telefon: 070-375 92 39