Träffar

Vi ska ha det trevligt när vi träffas.

Föreningens träffar skall inte bara vara fyllda av allvar, med uppläsning av föreningsmeddelanden, val av funktionärer etc. Vi ska ha kul ihop - det är ju bland annat därför vi har valt att gå med i en pensionärsförening med begreppen Gemenskap, Trivsel och Omtanke som ledstjärnor.
Vi har, så ofta det är möjligt, underhållning på programmet i form av sång och musik, reseskildringar etc. Inte så sällan underhållare från de stora scenerna. Och så har vi ett lokalt lotteri med många och fina vinster. Även friluftsarrangemang i friskvårdande syfte kan ha underhållande inslag, musikanter t ex. Det är ju något man blir glad av och då är det ju friskvårdande.

Vi arbetar intensivt på att få nya medlemmar att känna sig hemma och välkomna. Styrelsmedlemmarna har t ex ombetts att sprida sig i möteslokalen och gärna sätta sig där det finns nya medlemmar, eller bjuda in dessa till "sitt" bord. Vi hoppas att övriga medlemmar följer det exemplet.