Om föreningen

Vår förening bildades den 13 maj 1978. Vid bildandet fanns det 515 pensionärer i området, och 42 av dessa var hösten 1978 medlemmar i föreningen, 2023-02 var vi 599 medlemmar och 33 vänmedlemmar. Initiativtagare till bildandet av föreningen var Tor Högberg.

Den som har pension av något slag är välkommen som medlem. Sambo eller maka/make får gärna bli medlem utan att själv vara pensionär.

(vänmedlemmar är medlemmar i andra SPF-föreningar)

Vår förenings huvudsakliga upptagningsområde sträcker sig från Gudöån i norr till Söderby i Söder, och från Norrby i väst till Tyresta Nationalpark i öster.

Om Du bor utanför vårt upptagningsområde, men vill vara med i vår förening ändå, så går det också bra. Gränserna är hur töjbara som helst.

Medlemsavgiften är för närvarande 300 kr per år.

Våra viktigaste gemensamma värderingar är:

Gemenskap, Trivsel och Omtanke.

Ledda av dessa värderingar vill skapa social samvaro och erbjuda många olika aktiviteter som studier, kulturella arrangemang, resor och friskvård.

Vi arbetar aktivt för att ta tillvara de äldres intressen och att verka för att levnadsförhållandena för personer som behöver samhällets stöd utvecklas och förbättras.

Se också:

SPF Seniorernas värdegrund