Årsmöte 2019-02-14

SPF Kvänum årsmöte 2019-02-14

• Servering av smörgåstårta

SPF Kvänum höll årsmöte den 14 februari 2019 i Församlingshemmet Kvänum. Drygt 80 medlemmar hade hörsammat inbjudan. Ordförande Birgit Hansen hälsade alla hjärtligt välkomna till årsmötet. Möte började med minnesstund för bortgångna medlemmar, 8 st. Kören tonsvalorna inledde minnesstunden med sång under Emily Lundgren ledning och på fiol medverkade Carlo Hansen. Isa-Maj Malmberg läst dikter, Komminister Anders Hillgren höll en parentation med ljuständning över de bortgångna medlemmarna.

Därefter vidtog årsmötesförhandlingarna. Till att leda årsmötesförhandlingarna valdes som ordförande Lars-Ove German och att sköta protokollet Rolf Hällsås. Många val stod på agendan 41 st. Valen genomfördes under Lars-Ove ledning snabbt och effektivt. Ett val som ej verkställdes var val av ordförande för 2019. Valberedningen hade inte lyckats få fram någon lämplig kandidat till posten. Valberedningen och föreningen får arbeta på en lösning av ordförandeposten. Efter att årsmötesförhandlingarna avklarats vidtog avtackningar, 21 st, personer som avgick från div. uppdrag inom föreningen förärades med en ros som uppskattning av sina uppdrag inom föreningen.
Därefter bjöd föreningen dagen till ära på Lumber & Karles goda smörgåstårta och kaffe. Mycket livliga och intressanta samtal fördes runt de vackert uppdukade borden.

Information om kommande aktiviteter och resor lämnades av ordförande Birgit Hansen och Rolf Hällsås. Närmaste aktiviteten är en resa till Ullared.

Som traditionen bjuder avslutades mötet med lotteridragning under Christer Kämpes ledning.

Ordförande Birgit Hansen avslutade mötet och tackad för sig som ordförande under 2 år i SPF Kvänum, och tackade även de närvarande och önskade alla en trevlig vår och sommar.

Jan-Erik Larm