Tack Marianne Holmbom

Lindy Yngvessons tack till Marianne

SPF Seniorerna Söder Norrköping

Beslut om nedläggning av föreningen SPF Seniorerna Söder Norrköping togs 16 april.

Slutdokument inför stämman 2024

SPF Seniorerna distriktsstämma för verksamhetsåret 2023 kommer att hållas den 10 april 2024 på Kulturhuset i Finspång. Nedan finns slutdokumentet att läsa.

Sommarvistelse 2024

SPF Seniorerna Östgötadistriktet arbetar för att lindra ofrivillig ensamhet och isolering bland äldre. Nytt för 2024 är att vi planerar att genomföra vistelsen under två perioder under augusti - veckorna 34 och 35 (19-23 augusti samt 26-30 augusti).

Föreningsutbildning

SV är en resurs för samverkande föreningar på alla nivåer. Inför 2024 antog SV fyra profilområden varav ett av dessa är föreningsliv för att visa hur centrala våra grund-, medlems- och samverkande organisationer är för oss. Tag del av katalogerna här nedan.

Hemtjänst index Östergötland

Hemtjänst index hade en pressträff när man presenterade årets upplaga av hemtjänst index resultatet finns att se på hemtjänstindex.se. Se nedan resultatet över Östergötlands kommuner.

Webbinarier, utbildningar och utbildningsmaterial 2024

Våra webbinarier kan du se enskilt eller tillsammans med andra. Det är fördelaktigt att se dem tillsammans för att diskutera efteråt. Kanske bestämmer man sig också för att bjuda in en fysisk person? SV kan ofta hjälpa till att visa webbinarier så att medlemmar kan komma till en lokal. Hör med ditt distrikt och SV för bästa möjliga träff.