Månadsmöte

18 januari

Vi sjunger ut julen

SPF Seniorerna Vreta kloster sjöng ut julen den 18 januari på Cloetta Tre Bröder. Ordförande Christer Vindeby hälsade åttiotalet medlemmar välkomna till 2023-års första månadsmöte. Föreningsinformation lämnades. Alla medlemmar hälsas varmt välkomna till 2023-års årsmöte den 15 februari. Handlingar inför årsmötet publiceras inom en snar framtid på föreningens webbsida. Det är tacksamt om ni tar del av dessa och också skriver ut och tar med till årsmötet. Föreningens trafikombud Lars-Göran Lindström lämnade information och delade ut reflexer.

Efter kaffestunden höll Christer Vindeby en auktion på skänkta hantverk (se foto). Auktionen inbringade 3 150 kr till föreningens kassa. Stort tack till er alla som skänkt vinster till lotterier och auktion!
Nu var det dags för att sjunga ut julen och det gjorde vi under ledning av Birgitta Fredriksson. Musikanter var Yngve Gustavsson och Ulf Fredriksson. Vi sjöng och sökte besvara vilken färg som dolde sig i visan eller frågan vi fick. Många nyttiga vinster delades ut.
Dagen avslutades med dragning i entrélotteriet.

Text: Wivi-Anne Tjäder
Foto: Kattis Dahlström och Wivi-Anne Tjäder