Månadsmöte

12 oktober

SPF Seniorerna Vreta kloster hade sitt oktobermöte den 12 oktober på Cloetta Tre Bröder.
Programhäftet utlovade att Stay Close skulle tolka låtar av bröderna Gärdestad. Tyvärr hade medlemmarna i Stay Close blivit sjuka och i sista stund lovade Gäddhänget att komma och underhålla oss i deras ställe.
Showgruppen Gäddhänget framförde sin humorshow med sång, gitarr och bas. De bytte kläder och hattar som var anpassade till låtarna de framförde. Vi i publiken kunde sjunga med i de kända refrängerna.

Gäddhänget = Ulla Franzén, Monica Billermark och Christina Roth startade upp sin showgrupp efter pensioneringen och deras framförande gav oss glädje och nostalgi.
Eftermiddagen starta med att vice ordförande Wivi-Anne Tjäder hälsade alla hjärtligt välkomna och lämnade föreningsinformation. Lars-Göran Lindström är nu kontaktman för aktiviteten boule och Kristina och Arne Pihlström kommer att tillsammans med Kerstin Larsson arbeta med föreningens resor. Föreningen söker fortfarande efter en medlem som vill bli folkhälsoombud.

Vid nästa månadsmöte kommer vinsterna i lotteriet att bestå av skänkta hantverksvinster. Om ni har alster att skänka så kontakta Anki Onmalm eller Kerstin Sjöberg.
Bertil Andersson och Kerstin Larsson informerade om resan till Vadstena den 18 november och Konserten på Trettondagsafton på Konsert och Kongress i Linköping.

Birgitta Fredriksson delade ut vinster i föreningslotteriet och lämnade vinststatistik. Birgitta fick en stor applåd för sitt arbete med lotteriet som ger föreningen ett tillskott med 5 000 kr.
Vi avvaktade med kaffet, då Gäddhänget hade sin show uppdelad i två akter och deras avslutningssång var Sugar in de morning, sugar in the evening sugar varenda dag. Den sången passade bra, då vi var på Cloetta och vi kunde tacka dem med var sin godispåse.
Eftermiddagen avslutades med lottdragning och Wivi-Anne tackade alla 79 deltagare för en fin gemenskap och önskade en fortsatt trevlig dag.

Text: Wivi-Anne Tjäder
Foto: Lena Vindeby och Wivi-Anne Tjäder