Månadsmöte

11 maj

• Karin Gustafsson

SPF Seniorerna Vreta kloster hade sitt månadsmöte den 11 maj på Cloetta Tre Bröder.
46 medlemmar deltog och fick en informativ föreläsning av Karin Gustafsson från Anhörigcenter i Linköping. I vårt samhälle vårdas många med svåra sjukdomar i hemmet av någon anhörig. Anhörigcenter finns till för att underlätta för den som vårdar, så att de ska ha en möjlighet att få egen tid för aktiviteter, samtal och en stunds avkoppling.
Karins föreläsning hade temat "En oas för återhämtning". Anhöriga som vårdar närstående blir ofta väldigt bundna och Anhörigcenter har möjligheter att hjälpa till.
Jag fotade av några bilder som Karin visade, där det finns exempel på olika hjälpinsatser.

Wivi-Anne Tjäder hälsade alla välkomna till dagens möte och Eva Davidsson informerade om aktiviteter under folkhälsoveckan 16-20 maj och Kerstin Larsson informerade om kommande resor.

Programhäftet för hösten 2022 kommer i medlemmarnas postlådor under midsommarveckan . Kerstin påpekade att vi ska vara observanta på sista anmälningsdag för vissa resor, då dessa infaller under sommaren.
Dagen avslutades med dragning i lotterierna och Birgitta Fredriksson redovisade vinnarna i medlemslotteriet.
Tack för en givande eftermiddag, god gemenskap och gott fika.

Text och foto: Wivi-Anne Tjäder