Julfest 2021

14 december

SPF Seniorerna Vreta kloster hade sin traditionella julfest på Restaurang Tre Bröder i Ljungsbro den 14 december 2021.

Föreningen och Restaurang Tre Bröder hade beaktat Folkhälsomyndighetens rekommendationer, så att festen kunde genomföras på ett coronasäkert sätt.

Föreningen hade i år möjlighet att subventionera deltagaravgiften, så varje medlem betalade endast 150 kr för hela kalaset. Det var 120 medlemmar som deltog vid festen, men från början var det många flera anmälda. Avanmälningar skedde på grund av förkylningar och andra sjukdomar.
Vi ankomsten serverades vi glögg och när alla satt på plats bjöds vi på både kall- och varm julmat som serverades upplagd på tallrikar vid borden. Tanken med detta var att undvika trängsel och smitta.
Efter att vi serverats en god saffranspannacotta och kaffe fick vi ett bejublat framträdande av artisten Daniel Yngve. Han uppträdde med sin fantastiska julshow och vi fick njuta av både saxofon, klarinett och sång, ackompanjerad av inspelad bakgrundsmusik och inspelad bildteknik. Daniel Yngve fick välförtjänt stående ovationer av deltagarna.
Vi avslutade med att överraska de som hade ett fastklistrat kort under bordet vid sin sittplats med en uppskattad julgåva.

Innan vi gick hem önskade Christer Vindeby och hela styrelsen alla en God Jul och ett Gott Nytt år!

Text: Wivi-Anne Tjäder
Foto: Lena Vindeby och Wivi-Anne Tjäder