Brev från styrelsen

16 sept.

• Ljungsbro Folkets Park

Bästa föreningsmedlem!

År 2020 är verkligen ett mycket annorlunda år och vi har alla fått acceptera att inget är som vanligt. Coronasmittan har påverkat oss alla.

Tyvärr vet vi ännu för lite om vare sig hur resten av året kommer att bli eller våren 2021. SPF Seniorernas förbundsstyrelse uppmanar föreningarna till försiktighet och rekommenderar inga inomhusaktiviteter, då vi alla tillhör en riskgrupp.
Vi har stor förståelse för att många känner oro och ensamhet och vi önskar att samhället så snart som möjligt ska återgå till det vanliga igen.

Vi i styrelsen har haft sammanträden via webbplattformen Zoom, som Studieförbundet Vuxenskolan stöttat oss med. Vi har våra planer i startgroparna för både månadsmöten, resor och övriga aktiviteter.

Kerstin och Bertil, som är föreningens reseansvariga, har planer på många trevliga och spännande resor. I första hand ska de resor som tidigare planerats genomföras. Exempel på resor som finns att fullfölja är besök i Stockholms Stadshus och i Kärlekens Trädgård i Gryt. En resa inom Linköping med besök vid Räddningstjänsten och två hemliga resor är också planerade. Vidare är en resa med guidad visning i Vadstena samt resor till Hjälmare kanal och Stora Sundby slott med i planerna samt teaterbesök vid Vadstena Nya Teater och andra teaterbesök. Utlandsresan planeras till Tyskland.

Planering för månadsmöten och övriga aktiviteter pågår. När det gäller inomhusaktiviteter som bokcirklar, studiecirklar, bridge, vattengymnastik så kommer dessa igång tidigast 2021. Vissa bokcirklar har haft träffar utomhus eller via andra media.
Boule har pågått hela våren, sommaren och pågår än.
Promenader utmed Göta kanal startade den 24 augusti. Möt upp oss vid Heda sluss, måndagar kl. 09.30 el ca kl. 09.40 vid kanalbron i Berg.
Qigong har startat med utomhusaktivitet i Drabbisdal den 7 september och håller på så länge vädret tillåter.

Vi återkommer med besked om det blir något gemensamt programhäfte för Linköpingskretsen för våren 2021. Vår webbsida är en viktig informationskälla och för gärna vidare till era kamrater som saknar dator, vad som anslås.

INBJUDAN

Välkommen till Ljungsbro Folkets Park onsdagen den 23 september klockan14.00.
Vi lånar utemöblerna av Parken och träffas i all enkelhet och Coronasäkert för en fika-och pratstund. Max 48 deltagare och anmälan till Ulla-Britt Ström på telefon 013-664 90 eller anmalan@spfvretakloster.se senast 21 september klockan 12.00.
Ta med sittdyna, egen kaffekorg och kläder efter väder. Vid regn ställer vi in!

Styrelsen SPF Seniorerna Vreta kloster

Här kan du läsa brevet från styrelsen som PDF

Rekommendationer från förbundet