Månadsmöte

• Per Westergren

SPF Seniorerna Vreta kloster hade månadsmöte den 11 mars på Cloetta Tre Bröder.
Christer Vindeby hälsade alla välkomna och informerade om att resan till Stockholms Stadshus och Nationalmuseum är inställd. Resebolaget hade tyvärr missat att Nationalmuseum är stängt på måndagar. Resen beräknas kunna genomföras till hösten.
Bertil Andersson informerade om att besöket på Helikopterflottiljen på Malmen den 20 mars är inställt. Flottiljen har meddelat att de inte tar emot besök på grund av smittorisk för Coronavirus.
Efter en kaffepaus informerade Per Westergren från Capella (nytt namn för Westergrens begravningsbyråer) om familjejuridik och framtidsfullmakt.
Han påpekade att det är viktigt att noga tänka igenom vad man vill ha med i sin fullmakt. så allt blir som man vill ha det. Erika Hallberg som är Capellas jurist var med och svarade på medlemmarnas frågor efter föreläsningen.
Dragning i dagens brödlotteri avslutade eftermiddagen. Ett hjärtligt TACK till alla generösa brödgåvor som gav många lyckliga vinnare något gott till kvällsfikat.

Våra nya postnummer är nu uppdaterade i medlemsregistret!

Text och foto: Wivi-Anne Tjäder