Julen sjöngs ut

15 jan

15 januari 2020 sjöng vi ut julen på Cloetta Tre Bröder. 86 medlemmar hade anslutit och vice ordförande Wivi-Anne Tjäder hälsade alla gamla och ny medlemmar välkomna till årets första månadsmöte.
Bertil Andersson informerade om Hollandsresan och vi hoppas att så många som möjligt följer med och njuter av våren och tulpanerna i april. Det är en mycket prisvärd resa med många fina upplevelser.
Bertil informerade också om studiebesöket på Helikopterflottiljen på Malmen den 20 mars.

Kerstin Larsson informerde om kommande besök på Väderstadsverken, bussresan till Stockholms stdshus (fullbokad) och den hemliga resan 19 maj.
En vädjan till alla att göra sin inbetalning i god tid före sista betalningsdag, när det gäller resor eller andra aktiviteter. Vid utebliven betalning faller anmälan bort och man missar sin resa eller aktivitet. Om man själv kommer på i sista stund att man glömt betala, så kontakta Kerstin Larsson.

Birgitta Samuelsson vädjade till alla att lämna mobilnummer och mailadress till henne. Birgitta ansvarar för vårt medlemsregister och kontaktuppgifterna måste vara aktuella.
Föreningen har i dag 387 medlemmar och under 2019 har föreningen fått 22 nya medlemmar.

Efter kaffestunden startade melodikrysset under ledning av Birgitta Fredriksson.
Makarna Christina och P-O Ståhl har flyttat till Jönköping, men är fortfarande medlemmar i vår förening. Christina Ståhl och Yngve Gustavsson spelade fin musik för oss innan vi startade upp eftermiddagen. Vi fick sjunga många kända julvisor och lösa kluriga frågor under ackompanjemang av Yngve Gustavsson och Ulf Fredriksson. P-O Ståhl skötte bildvisningen mm.
Birgitta delade ut många fina priser och ett flertal medlemmar hade lyckats lösa melodikrysset och frågorna.

Lotteridragning avslutade en trevlig eftermiddag och Wivi-Anne tackade alla medverkande och deltagare.
Onsdagen den 26 februari är det årsmöte och alla hälsas välkomna. Föreningen bjuder på entréavgiften och kaffet..

Text och foto
Wivi-Anne Tjäder

Fler foton i bildgalleriet.