Höstupptakt  2019

• Kerstin Larsson
  • Gunilla Hällkvist

Höstupptakt på Tre Bröder 4 september 2019

Visgruppen Gott & Blandat från Oxelösund bjöd oss på en mycket underhållande, trevlig och avkopplande eftermiddag. De sjöng och spelade Taubevisor, kända melodier och texter från både bröderna Gärdestad och gruppen Kent. Beatles fanns också med på repertoaren och dragspelsmusik med härliga takter att dansa snoa till.
Ulf och Birgitta Fredriksson bjöd upp till en dans mellan borden.

Eftermiddagen startade med att ordförande Christer Vindeby hälsade alla välkomna till höstupptakten och sedan följde diverse information.
Bertil Andersson informerade om en planerad resa till Holland under våren 2020 (se webben)  och Kerstin Larsson informerade om resan till Oscarsteatern, "Så som i himmelen" och meddelade att hon sänt information via e-post och uppmanade deltagarna att hämta reseinformation i sina in-korgar. En ny resa till Väderstadverken är under planering, då det är många som står på återbudslistan. Kerstin delade ut biljetter till galakonserten 5 januari till de som var närvarande. Biljettutdelning kommer att fortsätta vid kommande månadsmöten och andra tillfällen.

Eva Davidsson informerade om Studieförbundet Vuxenskolans studieprogram och om vår förenings cirklar. Det finns lediga platser i en del cirklar/aktiviteter. Kontakta Eva Davidsson om intresse finns.
Lars-Göran Lindström informerade om trafikcirkeln som påbörjas under hösten och gav deltagarna möjlighet att anmäla sig.
Birgitta Samuelsson önskar att ha så aktuella kontaktuppgifter som möjligt i föreningens medlemsregister. Hon bad därför om en översyn och önskar att aktuella telefonnummer och e-postadresser lämnas till henne. Birgitta Fredriksson delade ut vinster i månadslotteriet.

Efter kaffepausen ledde Gunilla Hällkvist ett gympapass, så vi fick röra på armar, axlar och ben. Även orkestern deltog innan de startade sin trevliga underhållning.
Eftermiddagen avslutades med den sedvanliga lotteridragningen och Christer Vindeby tackade alla nya och gamla medlemmar som kommit till dagens månadsmöte och önskade en fortsatt trevlig eftermiddag.

Wivi-Anne Tjäder