Månadsmöte

15 maj

• Irene Sangemark och Lars-Erik Lagerström

Månadsmöte med "Det glada femtiotalet".

SPF Seniorerna Vreta kloster hade månadsmöte den 15 maj 2019 på restaurang Tre Bröder.
Ordförande Christer Vindeby hälsade alla hjärtligt välkomna och därefter lämnades föreningsinformation om resor och trafik mm.
Efter en kaffestund introducerade Gunilla Hällkvist oss i en skön pausgympa.
Nu var det dags för dagens höjdpunkt med Irene Sangemark som underhöll oss under temat "Det glada 50-talet". Hon gav oss en riktig nostalgitripp genom att berätta händelser och skeenden från 50-talet och varvade berättelserna med sånger, melodier och schlager. Igenkänningsfaktorn var hög och vi sjöng med i flera av dessa 50-tals schlagers och sånger. Hon sjöng också till utvalda herrar och Lars-Erik Lagerström fick agera raggare, så vi hade en riktig nostalgifest.
Christer tackade Irene för denna fantastiska underhållning och därefter följde den sedvanliga dragningen i lotterierna.

12 juni är det sillunch i Flemma och sista anmälningsdag är den 30 maj.
För er som ska följa med till vårfesten på Rydsnäs loge är det viktigt att ni tar med kontanter vid ev. köp av vin eller starköl (ingen kortbetalning).
Nya medlemmar som saknar medlemskort ombeds att kontakta medlemsekreterare Birgitta Samuelsson.

Christer Vindeby tackade alla för en trevlig eftermiddag tillsammans och önskade alla en fortsatt trevlig eftermiddag och kväll.

Wivi-Anne Tjäder