Sillunch på Flemma gård

12 juni

12 juni hade SPF Seniorerna Vreta kloster sillunch på Flemma gård. I år var inte vädret det bästa, men under timmarna vi träffades var det uppehåll i regnet. Med vad gör det med lite gråväder när man träffas och har trevligt tillsammans.

Under ledning av Anki Onmalm så hade många medlemmar ställt upp med sina tjänster och planerat, städat, handlat, dukat, bakat pajer, fixat potatisen och rest inlånat tält.
Det är alltid njutbart med sill, potatis och tillbehör. Vår förening har förmånen att kunna avsluta vårterminen med en sillunch på Flemma gård och ordförande Christer Vindeby tackade Kerstin Edlund för att hon ger oss denna möjlighet.

Birgitta Fredriksson hade ordnat med tipspromenad och det fanns möjligheter att köpa lotter och snurra på vinsthjulet. Många fick pris i tipstävlingen, men det var Eva Davidsson som hade flest rätt.

Föreningen har höstupptakt på Tre Bröder den 4 september och då gästas vi av visgruppen Gott & Blandat.
Efter lotteridragning avslutades lunchen och Christer tillönskade alla en skön sommar.

Wivi-Anne Tjäder

Se fler bilder i bildgalleriet