Månadsmöte

14 mars

Vid månadsmötet den 14 mars hyllade vi Tage Danielsson!
Sune Lindgren från "Tage Danielssons Vänner" kåserade och sjöng under temat "Tage roar och oroar än":

Sune Lindgren tog oss med på en historisk resa och berättade och sjöng på ett beundransvärt sätt från Tage Danielssons gedigna repertoar.

Tage Danielsson föddes 5 februari 1928 i Linköping och avled 13 oktober 1985 i Stockholm. Han var författare, poet, manusförfattare, filmregissör, skådespelare och komiker. Som barn tillbringade Tage Danielsson mycket tid i Linköpings Folkets Park där hans mamma Elsa jobbade i kiosken och pappa Ivar körde buss.
Han gick ut med toppenbetyg från Linköpings Högre Allmänna Läroverk -nuvarande Katedralskolan och studerade sedan vidare vid Uppsala universitet.

Vi fick lyssna till kåserier, dikter och sånger från: Sagor för barn över 18 år,
Tage Danielssons samlade dikter, Tage Danielssons samlade tankar från roten, Tage Danielssons samlade dikter 1967 - 1967 mm.

Eftermiddagen startade med att Christer Vindeby hälsade alla välkomna och han lämnade därefter information om bostadstillägg. Det finns information att hämta på Pensionsmyndighetens hemsida och det går också att få hjälp och ställa frågor på servicekontoret i Linköping.
Kerstin Larsson lämnade reseinformation och det är tyvärr dålig anslutning till några av resorna. Kerstin uppmanade alla att ta del av den reseinformation som finns på webben och i programmet.

Vi fick en god smörgås och en chokladbeskvi till kaffet och det bådar gott för vårt fortsatta samarbete med restaurang Tre Bröder.

Dagen avslutades med lottdragning i brödlotteriet. Föreningen tackar alla medlemmar som bakat och bidragit med många goda och fina vinster! STORT TACK!

28 mars klockan 14.00 besöker vi Hornstäve Skattegård där Märta och Arne Karlsson berättar om bygden och visar sitt museum.

Wivi-Anne Tjäder