Julen sjöngs ut

17 januari

• Ulf Fredriksson och Yngve Gustavsson

SPF Seniorerna Vreta kloster sjöng ut julen på Kornettgården den 17 januari. Föreningens egna förmågor Birgitta och Ulf Fredriksson, Christina och Per-Olof Ståhl hade sammanställt och framförde ett musikkryss. De 102 medlemmarna som anslutit fick sjunga, fundera och komma fram till lösningen "julbegonia".
Vi tog en paus i musikkrysset och drack gott kaffe med smörgås och kaka. På borden fanns godis och frukt. Vinnaren fick en julbegonia och övriga vinnare fina tulpanbuketter.

Eftermiddagen avslutades med lottdragning och Anna-Lena Lagerström, Kristina Lundström och Christina Nilsson hade lyckats sälja fem lottringar som gav mycket fina vinster.

Christer Vindeby framförde ett stort tack till Kornettgården och alla medverkande som lagt ner mycket arbete för att få till denna trivsamma underhållning och eftermiddag. Han kunde också hälsa nya medlemmar välkomna till föreningen och till det spännande nystartade föreningsåret 2018.

Wivi-Anne Tjäder