Månadsmöte

• Hasse i Hazze Stefanz
  • Kenneth Ullberg
  • Hasse och Stefan

Månadsmötet den 11 april på restaurang Tre Bröder bjöd både på nyttig IT-information som trivsam underhållning. Det var 75 medlemmar som anslutit och alla hälsades välkomna av Wivi-Anne Tjäder.

Nya medlemmar hälsades extra välkomna.

Styrelsen informerade om sitt pågående arbete och planeringen inför höstens program. Kerstin efterlyste vilka resmål som önskas för 2018/19 och Eva ser gärna att hon får önskemål om aktiviteter. Det fanns listor som cirkulerade för dessa ändamål.

Gunilla Hällkvist som är vårt folkhälsoombud hade många tips och råd att ge om hur vi förebygger skador och ohälsa.
Lars-Göran Lindström gav oss en påminnelse om att det är dags att ta bort dubbdäcken och att man kan få stöd i parkeringshuset Baggen om man tycker att det är obehagligt att gå in i parkeringshuset på kvällen. Genom att trycka på en knapp på betalstationen så får man kontakt med personal som följer med via kameraövervakning. Till hösten blir det en ny kurs i trafikkunskap.

Birgitta Fredriksson redovisade vinnarna i 100 kronors lotteriet.

Kenneth Ullberg föreläste om "Den nya tidens hjälpmedel för tjänster, kommunikation och tidsfördriv". Han presenterade också SeniorNet Sweden som har 9 000 medlemmar. Det är en ideell IT-förening för seniorer, ideologiskt och partipolitiskt obunden. Medlemsavgiften är 250 kr/år och då får man tillgång till webb med utbildning, information, nyheter och tips och råd. I Linköping finns en lokal i föreningshuset Fontänen. Kenneth Ullberg gav oss många tips om den stora nyttan med att använda dator och mobil. Förenklingen i vardagen är stor när det gäller bankärenden, information, e-post, fotografering mm.

Efter en välsmakande kaffepaus så blev vi underhållna av HazzeStefanz med sång och musik. Vi sjöng allsång och njöt av Hasses mörka röst, när han sjöng gamla kära Elvislåtar och andra kända sånger. Både Hasse och Stefan bjöd oss på en riktig nostalgitripp och trivsamma presentationer mellan låtarna.

Eftermiddagen avslutades med dragning i lotterierna.

Wivi-Anne Tjäder