Sillunch på Flemma Gård

Silluch 14 juni

SPF Seniorerna Vreta kloster har avslutat vårens månadsmöten med en traditionsenlig sillunch på Flemma gård. I strålande solsken och skön grönska samlades drygt hundra medlemmar, som hälsades välkomna av ordföranden, Christer Vindeby. Här bjöds på olika aktiviteter, såsom tipspromenad, lotterier, musikunderhållning under ledning av Bengt Sandell, samt visning (och gissning) av gammaldags bruksföremål som Arne Karlsson ställde ut.

Därefter avnjöts sill med färskpotatis och rabarberpajer med vaniljsås. Ordföranden passade på att avtacka Lars och Ulla Starkhammar, Claes och Ulla-Britt Frisell samt Ann-Mari och Ingmar Persson, som under många år på ett förtjänstfullt sätt har ombesörjt föreningens lotterier. Mötet avslutades med att ordföranden tackade familjen Edlund på Flemma gård för deras gästfrihet och önskade alla en skön och glädjerik sommar.

Eva Davidsson                          Fotograf: Kerstin Larsson