Månadsmöte 10 augusti

SPF-möte i det gröna

För att återskapa kontakten mellan medlemmarna och bryta Coronaisoleringen inbjöd SPF Vitalia Vårgårda till ett möte den 10 augusti. Platsen var vid Tumbergs hembygdsgård och ett tjugotal medlemmar dök upp. Mötet inleddes med musik av Albin Lundin. Han är en tonårig yngling som bor i Vårgårda och studerar på gymnasium i Vara. Där går han tredje året på estetisk linje med bl a musik. Albin spelade på ett digitalt piano och framförde en blandning av folkvisor, låtar av Ted Gärdestad, Tomas Ledin och ABBA. Han fick applåder för den fina underhållningen. Därefter var det dags för en fikastund till medhavda kaffekorgar. Ordf Leonard Mattsson lämnade information om höstens program och efterlyste också uppslag till aktiviteter. Sedan spelades bingo och ett lotteri avslutade mötet.