Månadsmöte 13 maj

Vårgårda: Måndag 13 maj hade föreningen månadsmöte i Kyrkans Hus. 43 medlemmar kom för att äta en välsmakande vårmåltid. Ordf Leonard Mattsson hälsade alla välkomna och då speciellt eftermiddagens underhållare Britt-Marie Stridh från Falköping. Britt-Marie inledde med att spela några melodier på sitt dragspel och hon föreslog, att alla skulle sjunga med i sånger som fanns med i utdelade sånghäften. Därefter välkomnades deltagarna att ta för sig av det framdukade buffébordet. När alla ätit sig mätta fortsatte Britt-Marie sitt spelande på dragspelet och i flera sånger sjöng medlemmarna med. Efter detta var det dags för kaffe och en hembakad kaka. Ordf Leonard Mattsson tackade Britt-Marie för hennes skickliga musicerande på dragspelet och överlämnade en blomma till henne. Han informerade även om kommande programpunkt Vårresa till Göteborg 17 juni med besök på Volvos bilmuseum och lunch på restaurang Arken. Som avslutning lottades 6 vackra våreldsblommor ut. Vinnarna ses på bilden.