Månadsmöte 14 januari

Måndag 14 januari hade föreningen en julavslutningsträff. 47 personer kom till Kyrkans Hus för att äta risgrynsgröt och skinksmörgås. Ordf Leonard Mattsson hälsade alla medlemmar och övriga deltagare välkomna. Han gjorde en presentation av de nya och såg gärna, att de skulle bli medlemmar. Förhoppningsvis skulle dom trivas med föreningens arrangemang. Han bjöd sedan alla att ta för sig av det framdukade bordet. När alla var mätta och belåtna vidtog långdans i Kyrkans Hus lokaler under Lars Lindblads ledning och till musik av Leos vinylorkester (DJ). Uppslutningen till dansen var god och det blev flera varv runt i lokalerna. I en paus informerade Leonard om föreningens vårprogram och delade även ut det upptryckta programmet till de närvarande.
Därefter dracks kaffe/té med en kaka till. En ny programpunkt som följde sedan var bingospel. Detta var ett försök att skapa ett komplement till sedvanlig underhållning. Leonard skötte utropet av bingonummer och Jörgen Lofterud hade hand om tombolan med bingokulor. Avslutningsvis blev det lottdragning och flera lyckliga vinnare vann kaffepaket. Allt som allt blev det en trevlig tillställning.