Pubkväll 16/11-22

Under onsdagskvällen arrangerade SPF Seniorerna Villstad en trevlig pubkväll för sina medlemmar. Lite över 80 medlemmar hade hörsammat inbjudan och slöt upp i Torghuset. Kvällen hade Irländsk prägel med musik av bandet ”Shanahans”, som är ett gäng musikanter från Falkenbergstrakten. De fyra, mycket duktiga, musikanterna sjöng och spelade gitarr, banjo, munspel, fiol, mandolin och dragspel. Deras repertoar bestod av irländsk folk/pub-musik, med en blandning av country och bluegrass. Vi fick även höra en del svensk musik.

Gästerna fick även avnjuta en välsmakande buffé, bestående av olika typer av plockmat. Eftersom det var en pubkväll, hade det dagen till ära ställts i ordning en bar, där det fanns möjlighet att förse sig med diverse drycker. Kvällen fortsatte med att ”Shanahans” genomförde en Quiz, där frågorna var en blandning av allmänna frågor och frågor baserade på den musik de spelade. De som hade flest rätt belönades med priser. Efter 3 timmars musikunderhållning, ätande och drickande avslutades kvällen och pubgästerna gick hem glada och nöjda med en förhoppning om att det kommer att arrangeras fler pubkvällar.