Månadsträff 4/5-23

SPF Seniorerna Villstads medlemmar träffades på torsdagseftermiddagen i Torghuset i Smålandsstenar för den sista månadsträffen för säsongen. De 125 gästerna möttes vid ankomsten av svängig välkomstmusik framförd av föreningens eget band Swinging Stones. Den fyra verser långa välkomstvisan sjöngs och ordföranden P-G Risberg hälsade därefter alla hjärtligt välkomna.

Välkomna hälsades också dagens gäster, som var ”Nöjesknickedickarna” från Halmstad. Det var de tidigare dansbandsmusikerna Sylve Bengtsson och Anders Wikström som underhöll med musik, sång och trevligt prat. De trakterade klaviatur, gitarr och saxofon. De spelade och sjöng musik av Alf Robertsson, Lasse Dahlqvist och Gösta Linderholm. De framförde också låtar ur Willie Nelsons, Tom Jones och Elvis Presleys repertoarer. Mellan låtarna drogs det en och annan rolig historia, som fick gästerna att skratta.

Ett avbrott gjordes i musicerandet för att dricka kaffe och ta för oss av det av kaffekommittén hembakade och mycket välsmakande kaffebrödet. Samtidigt fick gästerna information om att det blir en hemlig resa den 10 maj, med avfärd i arla morgonstund och hemkomst sent på kvällen. Det blir också Sillalunch på Tre Björkar den 1 juni. ”Nöjesknickedickarna” fortsatte efter kaffepausen att spela och sjunga i ytterligare 30 minuter. Deras framträdande var mycket uppskattat och de avtackades med blommor och en stor applåd. Träffen avslutades med dragning av dagens lotteri och att ordföranden tackade de närvarande för att de kommit och önskade alla en trevlig och skön sommar.