Månadsträff 7/9-23

SPF Seniorerna Villstad hade på torsdagseftermiddagen höstens första månadsträff. Inte mindre än 131 medlemmar hade tagit sig till Torghuset i Smålandsstenar för att dricka kaffe, prata och bli underhållna. Välkomstmusik av Swinging Stones mötte gästerna när de anlände. Ordföranden P-G Risberg hälsade välkommen och välkomstvisan sjöngs till accompagnemang av Swinging Stones. Tre nya medlemmar, Lisbeth och Björn Rafton och Oddbjörn Presthaug hälsades välkomna till föreningen.

Dagens underhållare var Halmstadsduon Tommy Lindgren och Börje Andersson. De spelade klaviatur, gitarr och sjöng. Båda är Elvis-kännare och de framförde ett stort antal av Elvis låtar. De berättade också om Elvis, hans liv och om sitt senaste besök i USA, som gjordes i Elvis anda. En paus gjordes i musicerandet, där kaffekommittèn bjöd på hembakat kaffebröd. Vi fick också lyssna till Marianne Blixt från Studieförbundet Vuxenskolan. Hon informerade om studiecirkelverksamhet, hur man organiserar studiecirklar och om Studieförbundets roll.

Ordföranden berättade om höstens program, som bland annat innehåller Temakväll med modevisning, Lunch på Matkulturen med efterföljande studiebesök på Räddningstjänsten, Tomtesmyg och en resa till Julmarknaden i Lübeck. Utöver detta blir det månadsträffar med musikunderhållning. SPF Seniorerna Villstad kommer att stå som arrangörer för DM i golf 2024. Tillsammans med SPF Hestra och Isaberg GK kommer vi även att arrangera förbundsmästerskapen i golf 2024 på Isabergs golfbana. Underhållningen fortsatte efter kaffepausen med svensk populärmusik, psalmer och Elvislåtar. Tommy och Börje avtackades med blommor och applåder. De fick också hjälpa till med dragning av dagens lotteri. Avslutningsvis tackade ordföranden alla som kommit och önskade fortsatt trevlig dag.