Månadsträff 2/11-23

Smålandsstenar. Himlen var grå och det småregnade när SPF Seniorerna Villstad, under torsdagen hade sin tredje månadsträff för hösten. Inne i Torghuset var det ljust och varmt då de 125 gästerna, som vanligt möttes av trevlig musik och ett välkomnande av föreningens ordförande. Gästerna fick därefter klämma i och sjunga välkomstvisan. En hedersmedlem, Barbro Håkansson utnämndes, hyllades och förärades med ett diplom. Kravet för hedersmedlem är att man ska varit medlem i 20 år och uppnått en ålder av 90 år.

Därefter var det dags för dagens gäster att beträda scenen. Det var sånggruppen Trenorerna från Falkenberg, som består av tre humoristiska och välsjungande herrar. De gjorde en storartad entré genom att en av Trenorerna gjorde en fantastiskt bra imitation av Sveriges konung Carl XVI. De sjöng med tenorstämmor och framförde låtar som man förknippar med Beatles, Frank Sinatra, Pat Boone och andra artister från 50- och 60-talet. Mellan sångnumren gjordes det mycket roliga imitationer föreställande Leif GW Persson, Edward Blom, Magnus Uggla, Tomas Di Leva och Mr Bean. Det trollades, imiterades och skämtades i en och en halv timma. Man klarade även att stå på huvudet samtidigt som man sjöng. En i trion lyckades till och med att svälja en uppblåst ballong till publikens stora förvåning. Föreställningen avslutades med ett trolleritrick som ingen i publiken förstod hur detta gick till.

Under kaffepausen bjöd kaffekommittén på välsmakande hembakat kaffebröd. Det informerades också från senaste mötet i KPR och om det av SPF framtagna Hemtjänstindexet, som är ett betygsättningssystem på hur kommunerna sköter sin hemtjänst. Vinstdragning av motionskorten kommer att ske i samband med julbordet. Det som återstår av höstens program är Tomtesmyg den 29 november, där medlemmarna ombads att ställa upp som tomtar, en resa till julmarknad i Tyskland den 3 till 5 december och julbord den 14 december. Det har även planerats en resa till Växjörevyn, med efterföljande middag den 27 januari. Denna trevliga eftermiddag avslutades med blommor och stående ovationer till Trenorerna och dragning av dagens lotteri, där vinsterna bestod av kaffe, choklad och korv. Ordföranden tackad därefter alla närvarande och hälsade alla välkomna till julbordet i december