Månadsträff 6/10-22

SPF Seniorerna Villstad. När besökarna stiger in i stora samlingssalen i Torghuset i Smålandsstenar möts de alltid av svängig musik. Det är så medlemmarna i SPF Seniorerna Villstad tas emot när vi samlas till våra månadsträffar. Det är en stor förmån, som är mycket uppskattad, att vi har ett eget band som står för den musikaliska underhållningen. Denna månadsträff började, som brukligt, med att föreningens ordförande hälsade alla välkomna och välkomstvisan sjöngs.

En ny medlem hälsades välkommen i föreningen. Därefter presenterades dagens gäst, som var komikern och trubaduren Andreas Ljung från Skövde. Han berättade, på genuin västgötska, ett otal roliga historier som togs emot med ljudligt skrattande och kraftfulla applåder. Han sjöng också egna komponerade visor och visor skrivna av hans far, komikern Mats Ljung.

Ett uppehåll i underhållningen gjordes för fika och information om höstens kvarvarande aktiviteter. Den 12 oktober blir det mingelkväll med modevisning. Den 3 november månadsträff med besök av Smålandsstenarsonen Lars Danielsson. Han kommer att berätta om och visa foton från gamla Smålandsstenar. I november kommer det också att arrangeras en pubkväll med irländsk musik och quiz. Det blir tomtesmyg för barnen den 30 november och julbord den 8 december. När kaffet var urdrucket fortsatte Andreas med att spela, sjunga och berätta roliga historier. Efter några extranummer blev han avtackad med blommor och en stor applåd. Eftermiddagen, som nu övergått i kväll, avslutades med dragning av lotteriet och med ett tack till alla som deltagit vid denna månadsträff