Månadsträff 5/5-22

SPF Seniorerna Villstad genomförde under torsdagseftermiddagen vårsäsongens sista månadsträff. Träffen gick i musikens tecken med underhållning av Swinging Stones och gästartisten Tommy Karlsson från dansbandet WIZEX. Ordföranden P-G Risberg inledde eftermiddagen med att hälsa de 130 gästerna välkomna. Efter att välkomstvisan traditionsenligt sjungits, hälsades Tommy Karlsson välkommen upp på scenen. Han trakterade saxofon, spelade gitarr och sjöng och berättade på ett humoristiskt sätt anekdoter och historier från sina 50 år som musiker.

Efter uppträdandet uppvaktades han med en blomma och tackade i sin tur med att bjuda på ett extranummer. Vi fick information av vår trafikexpert, Tore Mild, om långsamtgående fordon som A-traktorer och mopedbilar och vad dessa fordon innebär för trafiken på våra vägar. Av vårens program återstår endast några få aktiviteter. Den 20 maj blir det en hemlig resa och den 30 maj sillalunch på Tre Björkar. Vi fick också information om att det blir en mingelkväll i Torghuset den 19 maj och att distriktsmästerskapen i golf för SPF:s medlemmar hålls på Lanna golfklubb den 13 juni. Eftermiddagen avslutades med dragning av dagens lotteri och att ordföranden tackade alla som varit med denna trevliga eftermiddag.