Månadsträff 2024-04-04

Ute föll snöflingorna tungt när SPF Seniorerna Villstad på torsdagseftermiddagen hade sin månadsträff för april månad. Som vanligt hade dagens kaffekommitté dukat och dekorerat borden, när de 126 gästerna anlände och möttes av musik från det egna husbandet Swinging Stones. Träffen började med att alla hälsades välkomna, välkomstvisan sjöngs och dagens gäster presenterades

. I dag var det fyra medlemmar från SPF Burseryd, som underhöll med musik och en musikfrågetävling. De 30 frågorna var mycket kluriga och handlade om både gammal och nyare musik. Mellan frågorna berättades det roliga historier som bidrog till skratt. När frågesporten var över visade det sig att två 6-mannalag hade samma resultat och fick därför dela på seger och priser.

Efter kaffe, med gott hembakat kaffebröd och prisutdelning, blev alla informerade om vårens kvarstående aktiviteter, som är månadsträff i maj, hemlig resa och sillalunch. Medlemmarna hade också möjlighet att anmäla sig till 4-länsfesten, som hålls i Huskvarna den 8 augusti. Träffen avslutades med dragning av dagens lotteri och att alla önskades en trevlig vår och hälsades välkomna till träffen i maj.