Påsklunch 28/3-24

SPF Seniorerna Villstad började att fira påsken med en Påsklunch på Skärtorsdagen. De 86 närvarande gästerna bjöds varken på sill eller ägg utan en välsmakande kyckling med tillhörande potatisgratäng och sallad. Evenemanget började med att vår pianist Ulf Danielsson spelade trevlig välkomstmusik och föreningens medlem Sven Jarl kåserade över Påsken och dess traditioner. Vi fick bland annat lära oss hur mycket godis det äts varje påsk och vilken kvast man ska användas om man tänker flyga till Blåkulla. Sven tackades för sitt intressanta kåseri med applåder och ett påskägg fyllt med påskgodis.

Efter att alla hade ätit sig mätta och fått kaffe på maten var det dags för information om kommande aktiviteter. Nästa månadsträff blir den 4 april med ett musikquiz med Anders, Åke, Gerd och Marita. Den 2 maj blir nästa månadsträff med musikunderhållning och den16 maj en hemlig resa. Sillalunchen den 5 juni har varit tvungen att tidigareläggas och blir nu istället den 3 juni. Eftermiddagen avslutades med dragning av dagens lotteri, där vinsterna var ägg, sill och choklad. Därefter avslutades träffen och alla önskades en GLAD PÅSK