Månadsmöte med årsmöte 3/2-22

SPF Seniorerna Villstad hade under torsdagen sin första månadsträff för året. Träffen sammanföll också med föreningens årsmöte. Tillställningen började som brukligt med välkomstvisan, som sjöngs av de 110 närvarande, till ackompanjemang av Swinging Stones. Dagen till ära fick ordföranden, P-G Risberg, hälsa 8 nya medlemmar välkomna till föreningen.Det var Lena och Lennart Larsson, Kerstin och Per Granath, Soli och Ingemar Andersson och Anne och Mats Gustafsson som välkomnades.

Den 17 personer starka SPF-kören, under ledning av Sven Jarl, sjöng därefter ett antal sånger. En dikt lästes och parentation hölls för de 6 medlemmar, som avlidit under 2021. Årsmötesförhandlingarna genomfördes därefter under bra tempo med Börje Söderström vid klubban. Föreningens ordförande sedan många år, P-G Risberg fick förnyat förtroende att leda föreningen under ytterligare ett år. Som ordinarie medlemmar i styrelsen valdes Sven Petersson, Mats Petersson, Helen Eliason och Junis Haraldsson. Som suppleanter i styrelsen valdes Anita Risberg och nyvaldes Elisabet Lindroth. Efter årsmötesförhandlingarna åts det landgång och dracks kaffe.

SPF:s eget kabarégäng tog därefter över och underhöll med sång och musik, sketcher och roliga historier. Efter sitt uppträdande belönades de med kraftiga applåder. Eftermiddagen som nu hade kommit en bit in på kvällen avslutades med dragning av dagens lotteri. Det informerades också om att nästa månadsträff blir torsdagen den 3 mars med underhållning av Bo Liljedal och Edvard.