Månadsträff 7/4-22

SPF Seniorerna Villstad hade i torsdags aprils månadsträff. Föreningens egen pianist Uffe Danielsson spelade medan de 120 gästerna intog sina platser i Torghuset. Träffen började med att ordförande P-G Risberg hälsade alla välkomna. Välkomstvisan sjöngs och 4 nya medlemmar, Inga-Britt Kostakis, Monica Sundin, Jörgen Johansson och Lisbeth Andersson, välkomnades in i föreningen.

Dagens gästunderhållare, som var ”Luffarskoj med Mårten och Bengt-Göte”, tog därefter över scenen. Det var två musikaliska herrar som hanterade en rad instrument. De spelade flera olika typer av dragspel och gitarrer, dessutom banjo, munspel och tvättbräda. De sjöng och spelade ur sin rika repertoar, som bland annat bestod av visor av Cornelis Vreeswijk och Allan Edwall. De underhöll även med svensk och irländsk folkmusik. Sångerna och musiken blandades med diktläsning och trevliga egenupplevda anekdoter. Efter halva föreställningen gjordes en paus, där det dracks kaffe med hembakat bröd som tilltugg.

Efter avslutad underhållning informerades det om vårens kommande aktiviteter. Påsklunch med filmförevisning den 13 april, lunch med studiebesök den 20 april, månadsträff med musikunderhållning den 5 maj, hemlig resa den 20 maj och säsongsavslutning med sillalunch den 30 maj. Träffen avslutades med dragning av dagens lotteri, där priserna bestod av ägg, blommor och påskgodis