SPF Seniorerna Vartofta

• Slöta kyrka och Ålleberg sett från Vartofta

Här finns vi.

Vartofta är en tätort i Slöta-Karleby församling och ligger ca en mil sydost om Falköping. Tätorten växte upp som ett stationssamhälle utmed järnvägen Falköping-Nässjö. Numera susar dock tågen förbi.

Vår avdelning bildades 1976 och vi firade 40 årsjubileum den 5 oktober 2016.

Referat från jubileet

Vi har drygt 200 medlemmar, varav merparten kommer från tätorten Vartofta och församlingarna som förr ingick i Vartofta kommun, från 1974 en del av Falköpings kommun.

Vi har månadsträffar första torsdagen i månaden med undantag för juni, juli och augusti. Vid månadsträffarna har vi alltid någon form av program. Det kan vara levande musik, föredrag av gästföreläsare, information om något av intresse för våra medlemmar etc. Vi har som regel lotterier och kaffe med dopp serveras alltid.

Januariträffen brukar vara en grötfest och vid februariträffen har vi vårt årsmöte. Majträffen brukar vara ett studiebesök vid någon av traktens kyrkor.

I augusti brukar vi ha en upptaktsträff inför höstens aktiviteter, med lunch vid något matställe i trakten.

Vid decemberträffen har vi som regel luciafest med barn från Fritids i Vartofta.

Exempel på övriga aktiviteter:

• En boulesektion med cirka 25 medlemmar som spelar på boulebanan i Vartofta på sommaren och i boulehallen i Falköping på vintermånaderna.
  • En friskvårdsgrupp som har gymnastik.
  • Studiecirklar.
  • Resor.
  • Studiebesök.

Medlemsavgiften för 2024 är 250 kr som fördelas mellan Förbund 160 kronor, Distrikt 20 kronor och Föreningen 70 kronor.
Du som ansöker om medlemskap under oktober till december behöver inte betala någon medlemsavgift förrän året efter. Det går att få fakturan på medlemsavgiften som e-faktura. Se mer om det HÄR.

Välkomna att bli medlemmar i vår förening!

Anmäl dig HÄR !