Medlemsavgiften via e-faktura

Vill du få avin för medlemsavgiften som e-faktura till din internetbank?

Får du redan en del av dina återkommande fakturor som e-faktura direkt till din internetbank?
Då kanske du även vill få avin för medlemsavgiften i SPF Seniorerna som e-faktura?

Du som redan får medlemsavgiften på e-faktura kan sluta läsa här. Du behöver inte registrera dig igen.

Du beställer att få fakturan på medlemsavgiften som e-faktura hos din internetbank. Exakt hur det går till beror på vilken bank du har, men där du vill anmäla dig för e-faktura från en betalningsmottagare så söker du bara på SPF så dyker SPF Seniorerna upp.

Du klickar på en knapp "Anmäl". Du kommer då till en anmälningsblankett hos SPF, där du i ett extra steg ska klicka på en knapp "Anmäl". Detta extra steg är till för att du ska kunna anmäla att en anhörigs faktura ska komma till dig.

Om anmälan avser dig själv, så lämnar du rutan för personnummer blank och klickar direkt på knappen "Anmäl".

Vill du att både din och din makes/makas faktura ska komma till din internetbank, så får du alltså anmäla två gånger, den ena gången utan att ange något personnummer och nästa gång med din makes/makas personnummer i rutan. Tänk på att ange med 12 siffror.

Se bilden längst ner.

När du anmält dig så byts blanketten ut mot en bekräftelse från SPF.

För att få fakturan på medlemsavgiften som e-faktura, måste du registrera dig före årsskiftet.

Med e-faktura sparar du pengar åt förbundet och det är även positivt för miljön.