Swish

Du kan betala lotter och kaffe med Swish vid våra träffar.

Vårt Swishnummer är:  123 070 15 81

Där vi tar betalt för lotter och inträde hittar du en skylt med vårt Swish-nummer samt en QR-kod, som ser ut som på bilden ovan.

Om du skannar QR-koden med Swish-appen när du ska betala, så slipper du knappa in vårt Swish-nummer.

Så här gör du för att skanna QR-koden

Öppna Swish-appen.
Klicka på knappen som det står "Skanna" på.
Då går Swish-appen vidare och aktiverar kameran i mobilen.

Rikta mobilens kamera mot QR-koden. När appen hittat koden så går appen automatiskt vidare till "Swisha" med vårt Swish-nummer redan ifyllt. Fyll i belopp och eventuellt meddelande samt gå vidare till att bekräfta betalningen. Se bilder nedan.

Om du redan hunnit gå vidare till vyn "Swisha" innan du skannat QR-koden så har du en ny chans genom att klicka på den lilla genomstrukna fyrkanten under texten Swisha upptill på skärmen.

Första gången du försöker skanna en QR-kod med Swish-appen så kanske du får en fråga om du tillåter att den använder kameran. Om du inte får nån fråga, men att det ändå inte fungerar, så går du in i mobilens inställningar, söker upp Swish-appen och där under "Behörigheter" bockar du i att ge appen tillstånd att använda kameran.

Swish-appen uppdateras då och då och därför kan det se annorlunda ut än på bilderna ovan.

Andra betalningar till oss
Du kan betala alla typer av avgifter till föreningen, utom medlemsavgiften, med Swish. Till exempel vid resor och andra arrangemang där betalning ska ske till oss. Men för att kassören då ska kunna veta vad det är du betalar för, så är det viktigt att du fyller i meddelandefältet.

SPF Seniorerna Vartofta