Veteranvetartävling

Veteranvetarna är en frågesport i Skaraborgs distrikt där det bästa laget får representera Skaraborg på riksnivå. Drygt 20 lag tävlar först i gruppspel, därefter i utslagsmatcher. Segraren går vidare till riksfinal Hjärnkollen i Stockholm.

Veteranvetartävlingen 2024

Vartoftas lag har vunnit alla tre gruppmatcher och vann därmed sin grupp.
Kvartsfinalen spelas i Mariestad mot Mariestads lag 1 den 22 februari klockan 14.

Veteranvetartävlingen 2023

Finalen i 2023 års omgång av veteranvetartävlingen gick måndagen den 17 april i Hjo. Vinnare blev laget från Vartofta som besegrade Lidköpings lag med 15 -11. Vartoftalaget får nu representera SPF Seniorerna Skaraborg i riksfinalen i Stockholm den 12 oktober.

I Stockholm tog sig Vartoftas lag tillsammas med 5 andra distrikt, vidare till sista omgången i Hjärnkollens slutspel och fick en hedrande tredjeplats!

Vetranvetartävlingen 2022

Då är det dags för kvartsfinal i veteranvetartävlingen.Vi möter Tidaholm i 4:an huset i Tidaholm torsdagen den 24/2 kl 14.00. Hoppas ni hittar dit, hör av er annars.

Kvartsfinalen i veteranvetartävlingen.

Tyvärr vann Tidaholm kvartsfinalen med 13 mot 12. Det var en jämn och spännandematch. Roligt att vårt lag har kämpat väl och kommit så här långt.

Veteranvetartävlingen 2021

Torsdagen den 25 november var det dags för omgång nr två i veteranvetartävlingen. Den här gången segrade Vartofta laget med siffrorna 14 mot 13.

Det var en jämn och spännande match som vi till sist gick segrande ur.

Den här gången hade vi hemmaplan så det var vi som fick sköta det administrativa. Det skötte Flemming, Ingegerd och Marianne med den äran.

Stort grattis till vårt lag Ing-Marie, Kerstin och Hans för deras starka insats.

Inställt på grund av att Mariestad 2 hade sjukdomsfall, därför vann Vartofta utan att ha tävlat.

Nästa omgång den 20 januari 2022

Då möter vi Mariestad 2

Torsdagen den 28 oktober tävlade vårt lag bestående av Ing-Marie Bertilsson, Kerstin Arnesson och Hans Skog mot SPF Falköping.

Vårt lag gjorde en mycket stark insats mot Falköping som varit Sverigemästare de senaste tre åren. Matchen slutade 13 mot 11.

Laget var ordentligt uppbackade av en stor skara supportrar. Nu väntar omgång två den 25 november då vi möter Elin 1 från Skövde.

Med lika bra publikstöd då hoppas vi att Vartofta går segrande ur den kampen.

Veteranvetartävling 2021-22 Spelplan
Omgång 28/10   Omgång 25/11   Omgång 20/1