Dataskydd i SPF Klubb 201 Hörby

Som medlem i SPF Klubb 201 Hörby har du ditt namn, personnummer, postadress, e-postadress och telefonnummer registrerade i SPF:s centrala medlemsregister. Detta innebär att alla uppgifter går till SPF-förbundet i Stockholm, som i sin tur lägger in uppgifterna i vårt medlemsregister. Uppgifterna används för fullgörande av medlemshanteringen inom vår förening och raderas när man inte längre är medlem.

Personuppgiftsansvarig, enligt Dataskyddsförordningen (GDPR), för SPF Klubb 201 Hörby är dess styrelse. Du kan alltid få tillgång till dina personuppgifter och få felaktiga personuppgifter rättade genom att kontakta föreningens medlemsregisteransvarige (kassören).

Löpande publicerar föreningen på sin hemsida reportage med bilder från våra evenemang. Eftersom bilderna dokumenterar vår verksamhet kan man som medlem komma att finnas med på bilder som lagras i bildarkiv och som finns tillgängliga via hemsidan. Om du inte vill att bilden ska visas i bildarkivet, så meddela webbansvarig, som då raderar den ur webbarkivet.

När det gäller bilder/video tagna på medlemmar i olika sammanhang och som avses införas i föreningens programblad eller andra publikationer, kommer vi alltid att ställa frågan huruvida medlemmen accepterar att synas i dessa sammanhang.

Mer om hur SPF Seniorerna hanterar personuppgifter kan du läsa på Förbundets hemsida