Den 21 februari var det årsmöte på Elisefarm

Ordförande Christer Nilsson hälsade de 75 närvarande medlemmarna välkomna och förklarade mötet öppnat. Snö och blåst avskräckte säkert en del från att komma, men det var tillfredsställande att så många ändå infann sig. Vi planerar nu för ett nytt verksamhetsår och hoppas att aktiviteterna ska kunna genomföras som tanken är .

Mötet började med parentation för de 10 medlemmar som avlidit under 2021 och vi tände ett ljus för var och en av dem följt av en tyst minut. Därefter spelade Lillemor Gerdin och Lars Wilson stämningsfullt "Blott en dag, ett ögonblick i sänder".

Under mötesfunktionärernas ledning, Christer Nilsson (ordförande) och Elvy Wallter (sekreterare) genomfördes därefter de traditionella årsmötesförhandlingarna. I styrelsen invaldes två nya ledamöter efter Ulla Sjöberg och Elvy Wallter som båda avböjt omval. De ersattes av Lena Nilsson och Rolf Crona. För övrigt blev det omval på de flesta poster som var föremål för val.

I samband med avslutningen blev de avgående styrelseledamöterna Ulla Sjöberg och Elvy Wallter uppmärksammade för sina insatser i föreningen. De fick vardera en blombukett som tack liksom avgående ledamoten i valberedningen, Monica Lennardsson.

Därefter följde det efterlängtade kaffet med fastlagsbulle samt lotteridragning och lite socialt prat vid borden. Som avslutning på eftermiddagen fick vi njuta till välkomponerad musik av Lillemor Gerdin och Lars Wilson.

Det fullständiga årsmötesprotokollet hittar du här.

Text och foto: Christer Nilsson