Månadsmöte

• Evert Taube
  • Tage Harrysson
  • Lissie Johansson

SPF Seniorerna Vreta kloster hade sitt månadsmöte 13 mars på Restaurang Tre Bröder i Ljungsbro.

Mötet inleddes med att Lissie Johansson från Vikingsbuss presenterade föreningens planerade Italienresa i september. Resan går till Amalfikusten med bland annat besök på Capri och Pompeji. Så nu gäller det för medlemmarna att bestämma sig för om årets sommarresa ska gå till Italien? Läs mer här

Efter kaffet så vidtog underhållning med rubriken " Evert i våra hjärtan". Företrädare för Taubesällskapet under ledning av Tage Harrysson tillsammans med Bengt Sandell och "Dala" Dahlqvist bjöd på en gemensam resa i Taubes digra visskatt. Allsången varvades med Tage Harryssons initierade berättelser om nationalskalden.

Eftermiddagen avslutades med ett brödlotteri med många nöjda vinnare.

Text och foto: Lena VIndeby